مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

شهردار ساری پس از سال‌ها وقفه در ارتباط رسانه‌ای مستقیم بین شهردار مرکز مازندران و خبرنگاران، امروز به بهانه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعاتی کرونا و رسانه، دیداری رسمی و مستقیم با اصحاب رسانه داشت و به این روند ۹ ساله در ساری پایان داد.

شهرداری ساری

به گزارش همشهری آنلاین، حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس شهرداری ساری و برپایی جلسه‌ای با حضور شهردار مرکز استان و اصحاب رسانه طی سال‌های اخیر به طور کامل متوقف شده بود. از حدود ۹ سال پیش تا کنون شهرداران و سرپرست‌های شهرداری ساری هیچ نشستی با خبرنگاران برگزار نکرده بودند.

این روند در سال‌های اخیر بارها انتقادهای برخی اصحاب رسانه در مرکز مازندران را به دنبال داشت. اما در طول سال‌هایی که دو شهردار و دو سرپرست شهرداری بر این نهاد شهری مدیریت کردند، با وجود همه انتقادهای برگزار شده، حتی یک نشست خبری برای پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران برگزار نشده بود.

جواد طالبی شهردار مرکز مازندران امروز – چهارشنبه- به بهانه برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعاتی رسانه و کرونا در سالن کنفرانس شهرداری ساری بین خبرنگاران حاضر شد و به برخی پرسش‌های اصحاب رسانه پاسخ داد. فراخوان جشنواره رسانه و کرونا پاییز ۱۳۹۹ از سوی شهرداری ساری منتشر شده بود، اما به دلیل برخی حواشی پیش آمده در مدیریت شهری ساری اعم از بازداشت شهردار و همه اعضای منتخب شورای پنجم و انحلال این شورا اعلام برگزیدگان آن به تعویق افتاد.

با توجه به این وقفه ۹ ساله در ارتباط مستقیم سکان‌داران شهرداری ساری با خبرنگاران، نشستی که امروز برگزار شد و حضور شهردار ساری در مقابل خبرنگاران از نگاه بسیاری از اصحاب رسانه مازندران یکی از رخدادهای مهم رسانه‌ای این استان محسوب می‌شود.

شهردار ساری در این نشست با اشاره به حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری ساری، گفت: همواره معتقدم که نقد درست به پیشرفت ما کمک می‌کند. بسیاری از چالش‌های شهر و شهروندان از دید ما پنهان می‌ماند و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند در شناساندن آن‌ها به ما کمک کنند.

جواد طالبی افزود: ما در شهرداری ساری همواره پذیرای اصحاب رسانه خواهیم بود. زیرا هدف شهرداری و رسانه‌ها در نهایت خدمت به مردم است و به همین دلیل باید این دو ظرفیت در کنار هم قرار بگیرند تا روند خدمت‌رسانی سرعت بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: به هر حال ما می‌دانیم که وضعیت خدمات و زیرساخت‌های شهر ساری در حال حاضر شایسته شهروندان مرکز استان نیست. این وضعیت با تعامل شهروندان و همراهی اصحاب رسانه بهبود می‌یابد که نقش رسانه‌ها در تقویت ارتباط شهروندان با مدیریت شهری بی‌بدیل است.

راه‌اندازی مجدد خانه خبرنگاران ساری

حسین مرتضوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد خبرنگاران در سالن کنفرانس شهرداری اظهار کرد: نشست امروز به بهانه برگزاری مراسم اختتامیه تدارک دیده شده و در عین حال که شهردار پاسخگوی پرسش‌های ارائه شده از سوی خبرنگاران و شنونده پیشنهادها و انتقادهای آنان بود، تصمیم بر این است که طی هفته‌های آتی یک نشست خبری مستقل نیز برگزار شود تا اصحاب رسانه پرسش‌های خود را بدون واسطه و مستقیم مطرح کنند.

وی افزود: با نظر شهردار ساری خانه خبرنگاران ساری در بوستان روشن واقع در خیابان قارن که طی ماه‌های اخیر فعالیت آن متوقف شده بود و ساختمان این واحد فرهنگی در اختیار مجموعه‌ای دیگر قرار گرفت در ساختمانی دیگر دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ساختمانی در بوستان ولایت برای راه‌اندازی خانه خبرنگاران در نظر گرفته شده که به زودی برای از سرگیری فعالیت این مجموعه و استفاده خبرنگاران از آن با رویکردی کاربردی و اثرگذار بهره‌برداری می‌شود.

آخرین نشست خبری برگزار شده با محوریت حضور شهردار مرکز مازندران مربوط به دوره سید علی حجازی بود که سال ۱۳۹۰ برگزار شده بود و پس از آن هیچ کدام از شهرداران و سرپرست‌های این شهرداری با خبرنگاران نشستی برگزار نکرده بودند و ارتباط این نهاد با رسانه‌ها صرفا از طریق روابط عمومی شهرداری و پوشش خبرهای تولید شده توسط این واحد انجام می‌شد.

کد خبر 611339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha